Türk Havacılık ve Uzay Sanayi (TAİ)'nin
Ankara'daki tesislerinde gerçekleştirilen tanıtıma Genelkurmay Başkanı
İlker Başbuğ, Milli Savunma Bakanı Vecdi Gönül, kuvvet komutanları ve
çok sayıda askeri personel katıldı.
PKK'yla mücadelede İsrail üretimi 'Heron'lardan yararlanan
Türkiye'nin yüzde 100 yerli olan insansız hava aracına 'Anka' ismi
verildiği bildirildi.
ANKA'NIN TEKNİK ÖZELLİKLERİ
Türk Havacılık ve Uzay Sanayii A.Ş. Genel Müdürü Muharrem Dörtkaşlı,
Türk İnsansız Hava Aracı (TİHA) ANKA'nın, 17 metre kanat
açıklığı, bin 600 kg kalkış ağırlığıyla, kendi
sınıfının en üst kapasiteli uçakları arasında yer aldığını söyledi.
ANKA'nın hangardan çıkartılması nedeniyle TUSAŞ'ın Akıncı'daki
tesislerinde yapılan törende konuşan Dörtkaşlı, uçağın teknik
özelliklerini anlattı. 7 bine yakın parçadan oluşan ve
büyük oranda karbon kompozit malzemeden yapılan uçağın gövde ve
kanatları ile radar görünürlüğünün düşük olmasına özen gösterildiğini
belirten Dörtkaşlı, 155 beygirlik bir dizel motora sahip olduğunu ve 24
saat hava kalma kapasitesinin bulunduğunu anlattı.
Dörtkaşlı, ANKA'nın, 200 kg faydalı yük kapasitesi
ile aynı sınıftaki rakiplerinden daha büyük olduğunu da vurguladı.
ANKA'nın taşınabilirliğinin de kolay olduğunun altını çizen
Dörtkaşlı, C-130 nakliye uçaklarıyla istenilen yere
nakledilebildiğini ifade etti.
Muharrem Dörtkaşlı, projenin yüzde 40'lık bir bölümünün milli
sanayiye yaptırıldığı, ayrıca yaklaşık yüzde 20'lik bir kısmın da
malzeme alımlarına ayrıldığını söyledi.
MİTOLOJİDEKİ ANKA
KUŞU'NDAN ESİNLENİLDİ
Efsaneye göre, bütün kuşların şahı olup, Kaf dağında yaşadığına
inanılan Anka kuşu, bilge ağacında yaşar, ölümsüzdür ve bu nedenle tüm
zamanların bilgisine sahiptir.
Bu nedenle, TİHA'ya da özgürlüğün, güç ve bilgeliğin sembolü olan
Anka kuşunun ismi verildi. ANKA, kanatlarıyla da efsanelerde resmedilen
Anka kuşuna benziyor.
ANKA'nın sağ tarafında, Kemal ****** imzası bulunuyor.
TİHA ilk olarak, 23 bin fite çıkıp 18 saat havada kalacak. Daha sonra
30 bine çıkıp 24 saat kalacak. 17 metre kanat açıklığı, 9 metre boyu,
1,70 metre yüksekliği bulunan uçak, gündüz ve gece keşif, gözetleme ve
hedef tespiti yeteneklerine sahip.
Otomatik kalkış ve iniş kabiliyetine sahip olan uçağın, karıştırma
korumalı 200 km'lik bir menzil veri linki bulunuyor.
Uçak, çekerek kaydettiği verileri yer istasyonuna gönderiyor ve bu
çerçevede, keşif, gözetleme ile görüntü istihbaratının yanısıra,
haberleşme ve elektronik harp imkanı sağlıyor.
Operatif İHA sınıfından bulunan ANKA'nın görev bilgisayarı ASELSAN
tarafından yapıldı.
Bu yıl içinde testleri devam edecek olan ANKA'ya gelecek yıl gece
görüş kamerası takılacak.
ANKA'ya, 2012 yılında da bulutların ardından görüş sağlayabilecek
radar sistemi monte edilecek.
Türk Silahlı Kuvvetleri'nden (TSK) 10 uçak siparişi alan TUSAŞ, 2012
yılı sonunda ya da en geç 2013 yılında TSK'ya teslim edilecek.
HERON'DAN DAHA UCUZA MAL
OLACAK
ANKA'nın, sınıfındaki Heron'a göre, bazı üstünlükleri bulunuyor.
ANKA öncelikle, Heron'dan farklı şekilde jet yakıtı kullanıyor.
Heron'da üç saatle sınırlı olan buz önleme sistemi, ANKA'da 24 saat
boyunca çalışabiliyor.
Heron'un 185 kg faydalı yük taşıma kapasitesi bulunurken ANKA 200 kg
yük taşıyabilecek.
ANKA, 200 km'yi 1 saatte alabiliyor.
ANKA'nın Heron'dan daha ucuza mal olacağını belirten yetkililer, aynı
sınıftaki dört uçak ile iki istasyonlu bir sistemin ortalama
maliyetinin 50-60 milyon dolar olduğunu, ancak ANKA'nın bu rakamın
altında mal olacağını vurguladı.
Haber7